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PMP문제Q&A

반복적개발, 고객부재관련
김*수
|
2023-07-06

A team is delivering features to a customer at every iteration. After completing each iteration, the customer is invited for a review. However, the
customer is frequently not available and the review is often delayed, which results in increased rework for the team.
What should the project manager do?
A. Include the customer in daily project activities to gain the required guidance
B. Plan ahead and de+ne the best way to review the deliverables with the customer
C. Request the customer to clarify all requirements at the start of each iteration
D. Ask the customer to review the deliverables in each iteration based on their availability

 

팀은 모든 반복에서 고객에게 기능을 제공합니다. 각 반복을 완료한 후 고객은 검토를 위해 초대됩니다. 그러나 고객이 자주 부재하고 검토가 지연되는 경우가 많아 팀의 재작업이 증가합니다.
프로젝트 관리자는 어떻게 해야 합니까?
A. 일상적인 프로젝트 활동에 고객을 참여시켜 필요한 지침을 얻습니다.
B. 고객과 함께 인도물을 검토하는 최선의 방법을 미리 계획하고 정의합니다.
C. 각 반복 시작 시 고객에게 모든 요구 사항을 명확히 하도록 요청합니다.
D. 고객에게 가용성에 따라 각 반복에서 결과물을 검토하도록 요청합니다.

 

정답 B

 

왜 A는 될 수 없나요?

첨부파일
2023-07-10

정답은 역시 B 입니다.

 

과정 결제자가 아닌 것으로 나오므로, 최소의 지원 차원에서 간략하게 말씀드립니다.

 

예측적 개발 범위 확인과  애자일 스프린트 리뷰 미팅이 왜 있는지를  생각하면 바로 답은 나옵니다.

 

  

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